يكشنبه ٢١ آذر ١٣٩٥ -

انجام بیش از 70 هزار تست کووید در استان

دوشنبه ٣٠ فروردین ١٤٠٠ ساعت ١٤:٢٣ ب.ظ   ( بازدید : 3115 نفر )


مدیر امور آزمایشکاه های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از 70 هزار تست کووید 19 در استان انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، دکتر سید جواد هاشمی ضمن تبریک روز علوم آزمایشگاهی به شاغلان در این عرصه گفت: خدمات علوم آزمایشگاهی در توسعه و تکامل علوم پزشکی و خدمت به سلامت مردم، نقش مؤثر و ارزنده ای دارد.

وی با بیان این که آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی جزو ۱۸ آزمایشگاه اول کشور بود که در زمان شیوع بیماری کووید ۱۹ فعال شد، افزود: علوم آزمایشگاهی نقش بسیار پررنگی در شیوع بیماری کووید ۱۹ داشته و در تشخیص این بیماری بسیار تاثیر گزار است.

دکتر هاشمی با اشاره به این که 2 آزمایشگاه بیمارستانی و یک آزمایشگاه بخش خصوصی برای آزمایش کووید 19 در نظر گرفته شده است، گفت: به طور کلی در این آزمایشگاه ها روزانه هزار تست قابل انجام است و در حال حاضر روزانه 700 تست کووید در استان انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: آزمایشگاه تشخیص مولکولی کووید 19 در اسفند 98 راه اندازی شد و از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از 70 هزار کیت آزمایشگاهی در استان استفاده شده است و خوشبختانه در حال حاضر مشکل و محدودیتی از نظر تعداد کیت های آزمایشگاهی در استان نداریم.

دکتر هاشمی از وجود 11 آزمایشگاه خصوصی، 6 آزمایشگاه درمانگاهی و 11 آزمایشگاه بیمارستانی در استان خبر داد و گفت: 250 نیروی فنی در آزمایشگاه های استان فعالیت دارند و بیش از 90 درصد آزمایش های مورد نیاز مردم در آزمایشگاه های خراسان شمالی قابل انجام است.


منبع : ت1-2355م چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.






جستجو
اذکار هفته (۴۰۹۸ بازدید)
ارسال خبر به حراست (۲۴۵۶ بازدید)
پيوند مدير حراست (۲۰۶۰ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...